Beliggenhed

NUGF Viborg (Viborg Nørremarken) er nordbyens lokale klub.
Hjemmekampe spilles på  Nordre Skoles baner.
Klubben er forholdvis lille. Alle kender næsten alle, også forældre.
Overskuelighed og tryghed for børnene.

Miljø

Klubben er en del af børnenes daglige miljø, idet Nordre Skole, Fritidsordningen og
Fodboldtræningen er inden for samme geografiske område.
Dette er faktisk ideelt for en klub.

Tanker og ideologi

Det er et grundlæggende princip, at  ungdomsarbejdet i klubben helt og aldeles fungerer i kraft af frivillig og ulønnet arbejdskraft.
Dette princip fastholder vi stædigt, på trods af andre tendenser i tiden.
Vi mener , at ved at fastholde dette idealistisk synspunkt  sikrer vi engagement og klubånd.

I forbindelse med talentudvikling, udvalgte hold m.m. mener vi, at en spiller skal være min. 13 år,
idet yngre spillere i sagens natur ikke er modne nok til selv at gennemskue hvad der foregår.
Dermed følger vi JBU´s holdning om at alle spillere under 13 år (børn) pr. definition er breddespillere. (Link)

Af hensyn til et hold som helhed og holdkammerater i særdeleshed forventer vi , som en naturlig ting,
at en spiller , der påbegynder en sæson , også fuldender den pågældende sæson og henholder os i
øvrigt til JBU`s etiske retningslinier for klubskifte. (Link)

Endvidere forventer vi , at forældre deltager i klubarbejdet i den udstrækning , at der er et aktuelt behov.

Målsætning

Motto: I  NUGF Viborg spiller vi sammen.

Konklusion

Alt i alt mener vi, at der på mange måder er grundlag for en god klub.
Vi har noget at tilbyde , både sportsligt og socialt , men også som et  naturligt samlingssted for børn og unge i Nordbyen.